Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Dags att dra igång ett bloggande igen

Av Linda H - 27 september 2010 11:35

Ja då har jag alltså trillat hit igen. Men jag orkade inte hålla på med någon av mina gamla bloggar för det kändes så... a ja vet inte, gammalt? När man inte skrivit något sen nyårasfton i den ena och gud vet hur länge sedan i den andra? Och när så mycket har hänt sedan dess... Näh, då fåre bli helt nytt!!


Idag har jag än sålänge varit ganska så konstruktiv. Tycker iaf jag! Sambon får dock ta o laga lunchen för han e arbetslös. Jag ska iväg och jobba en kvällstur på Centralsjukhuset. Hoppas min grupp är fullbelagd så jag slipper lägga in nån ny ikväll. Men sånt får jag inte säga högt eller ens hoppas på. Så jag har inget sagt, oke? ;)

Det ganska konstruktiva som jag har gjort än sålänge är att jag tatt sambon under armen och gått o tränat. Det gick riktigt fint för mig idag. Började förra veckan igen efter sommaruppehållet o idag var fjärde passet och nu kändes det verkligen att kroppen svarade och hjälpte till... Tidigare hare liksom bara känts som att det är viljan som gjort att jag tatt mig igenom passet. Men idag fick jag lite "bevis" på att det finns muskler under dallret och slappheten. Sånt gillar vi.


Kummin har börjat gå ut själv nu, den ena av våra katter. Han e så go när man kommer o släpper in han. Då e man verkligen THE PERSON som han älskar. Det e ba såååååå najs att JUST JAG kommer o öppnar för JUST HONOM. PRECIS NU! Haha, söt. Pimpim blir lite avensjuk men vi litar inte riktigt på honom självständigt ute än. Får se när han får gå själv. Lasse har lovat att gå ut med han i koppel sen i eftermiddag.


Annars tycker jag att livet är ganska så bra. Vi har kommit till ro verkligen i vårt nya hem och jag har verkligen vant mig vid att inte gå i skolan utan att jobba. Kommer att ha jobbat 16 dagar i september nu när månan e slut. Rätt bra för att vara "arbetslös" aka timvikarie. Har dock tre avdelningar som bas. Än sålänge är dock bara två pass inbokade i oktober men vi får se. Ger det lite tid. Hade liksom inget första dagarna i september heller men det gick ju bra! Gillar att gå på timmar också för dels så får man se mkt olika när man flänger runt på olika avdelningar och dels så beläggs man inte med mer ansvar än att patienterna  ska typ... om det går - överleva tills näste man/kvinna tar över rodret. Well, lite mer än så förväntas iofs... Vårdplaneringar o massa bedömningsinstrument o inskrivningar o sådär. Men det e ju lajbans! Hoppas det blir en bra dag idag. Ska va på lungsidan ikväll. Jävligt kul avdelning faktiskt. Både lung- och gastro e kul.


Skulle jag få mkt fritid den här månan så gör det inget för jag kan nog behöva det. Finns LITE resurser att leva på nu. Lönen kom idag o har insett att vi/jag inte har så fasligt stora kostnader. Får jag ihop... 6-7 tusen i månan så går jag liksom runt. =) Tack mamma o pappa för att jag fick bo hemma när jag pluggade säger jag bara!

Nä, nu har jag nästan skrivit för mkt idag. Märks att jag inte skrivit av mig på länge i en blogg. Men mot slutet av gamla bloggen vare liksom bara två rader om ingenting o då ere liksom varken kul att läsa eller kul att skriva.

Ahwell... c u soon förmodligen!
Take care!
/Linda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda H - 17 oktober 2010 15:44

har en del oinplanerade dagar nu som jag inte jobbar på. Därav dåligt med uppdatering. Samt att jag tränar en del. Börjat med det nu. =)Ska ta o passa på medans solen e uppe o ta ett varv i skogen med samboh.   LOVE! ...

Av Linda H - 13 oktober 2010 19:58

Ja ni imorgon börjar nya livet.   I will sure die.   Jag har köpt en våg.   En digital personvåg i vitt glas från biltema. 119 pix.   Kan ni tänka er att jag spenderat över hundra svenska kronor på något så hemskt. En sån självplågare...

Av Linda H - 10 oktober 2010 10:29

     Ovanstående var igår.   Nedanstående är idag, efter en gårdagskvälls lekande med ettåring o annat så har det bara lossnat. O det känns nog ungefär lika gött som det ser ut. Hell, let's go and tvätt it med koksalt, häva på lite väteperoxid ...

Av Linda H - 7 oktober 2010 09:37

Gjorde ett inlägg häromdan som hamnade på facebook utan att jag menade det. Så jag tog bort det. O nu har jag klickat ur rutan för jag har ingen lust att posta ALLT på fb.   Det jag skrev då står fast idag också iaf: jag har fått ett vikariat fro...

Av Linda H - 1 oktober 2010 23:19

När jag nu nyss slösurfade på aftonh*ran fann jag en intressant länk som visar en slideshow över hur man lyckats med ovanstående rubrik. (originallänken: http://www.e24.se/kvinna/balans/undvik-det-som-trottar-ut-dig-pa-jobbet_2329715.e24?service=slid...

Presentation


Syster H. Nyutexad sjuksköterska, utvandrad från Kd till Forshaga. Skriver om allsköns ointressanta ämnen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards